måndag 19 januari 2009

Nederländska

Jag vill lära mig nederländska (jag har länge sagt holländska men det heter ju inte det) och var in på bokhandeln idag för att kolla om det fanns kurser.
Snacka om att det kändes som de var kvar på stenåldern när det enda som fanns var en kurs för ca 430 kr som innehöll en liten bok och två kassettband. Kassettband?! Men hallå liksom...
(Jag har i och för sig en kassettbandspelare men den käkar upp banden ibland och är allmänt opålitlig...)

Det blev ingen shopping idag i alla fall.

2 kommentarer:

San sa...

Oh, så trevligt :)

Jag har också som nuvarande projekt att lära mig lite mer nederländska, får väl se hur mycket jag hinner parallellt med alla andra "måsten".

Till min största hjälp hitills har jag ett par Amsterdam/Noordwijk/Leiden-boende kontakter och en växande samling av böcker & serier. Plus hitills ca 12-15 besök i Noordwijk/Leiden/Utrecht/Amsterdam.

Jag fick även ett tips om
http://www.dutchgrammar.com
men jag har inte hunnit titta efter vad den sidan egentligen har att erbjuda.

Mvh,
Sandra Forsman

liffer sa...

Tack för tipset! :)
Har faktiskt köpt en grammatikbok som verkar okej (av Mona Arfs) plus att jag har några besök i Amsterdam med jobbet samt en holländsk norrman till hjälp.
Får väl se hur det går! :)