lördag 13 juni 2009

Skit-OBOS

Igår köpte vi nästan en lägenhet. Det är 50% chans att vi köpt en lägenhet.
Låter det skumt? Tycker jag med.
Men this is Norway, man.
Vi vann alltså en budrunda igår men eftersom lägenheten är en OBOSlägenhet har deras medlemmar förtur. Det innebär att om en OBOSmedlem vill ha lägenheten till det pris och de villkor som vi förhandlat fram så snor den lägenheten framför näsan på oss.
Ångest och vånda ända fram till måndag förmiddag med andra ord.

Och sol ute är det. Trots att yr.no sa något annat för nån dag sen.
Irriterande är att jag inte hittar mina solglasögon och nu har jag börjat med en kortisonsalva runt ögonen för de eksem jag har där och läkaren sa att det är viktigt att jag inte solar utan solbrillor som skydd.
Hmpf.
Slår vad om att det kommer börja regna när jag väl hittar solglasögonen...

3 kommentarer:

Leotal sa...

Jag ska hålla tummarna för er!

Jon sa...

Hur gick det?

liffer sa...

det gick finfint! :D