söndag 5 juli 2009

Regn och åska

I morse vaknade jag till av åskmuller. Gick upp och stängde balkongdörren och la mig sen i sängen igen. Efter några minuter vaknade jag till ordentligt av ljus och ljud samtidigt. Blixten måste ha slagit ner i skogen precis bakom huset.
Läskigt tyckte jag, trots att jag var i säkerhet inomhus...

Nu är det inget mer åskväder vilket är skönt för då kan jag ha igång dator och stereo och andra elektriska apparater som man ju är mer eller mindre beroende av. Regina Spektors nya skiva "Far" går runt ganska mycket här nu. Det är så kul med nya Reginalåtar :)

Denna dag får bli en riktig innedag har jag tänkt. För regnar, det gör det.
Jag ska baka bröd och har precis ändrat mig från den ursprungliga planen om att baka Rofans vardagsbröd till att baka Annas havrebaguetter. Baguetterna är mycket mer snabbakta och degen ska inte knådas så det kommer ge mig mer tid till annat.
Annat i detta fall kan till exempel vara Sims 3 eller att bringa ordning i min pappershög. Vi får väl se vad som lockar mest...

Inga kommentarer: