tisdag 13 oktober 2009

DVD eller inte DVD

Frågan är om en DVD med hårddisk ska inhandlas eller inte?
Som det är nu tittar vi på DVD på min dator vilket innebär att både själva datorn (en stationär sådan) samt också skärmen måste flyttas varje gång. Detta medför förstås en ökad risk för missöden såsom tappad skärm eller knäckta kablar...

Men så var det ju detta med att teven är för dålig för att vara värd en DVD.
Samt att det allmänt är en hel del inköp som behöver göras och samtliga är viktigare än en DVDspelare.

Fast jag har ingen lust att riskera min dators hälsa heller!

4 kommentarer:

Jon sa...

Kan du inte bara dra en lång sladd från dator till tv? (Eller två sladdar, om du vill få ljud också.)

liffer sa...

Jag vet inte riktigt vad det finns før ingångar på den hær gamla teven :)
Och så har den ju så dålig bild! Och ær liten... Så det ær mycket kuligare att titta på min 24" datorskærm istællet før en gammal, 20" TV.

Jon sa...

Vad ska du med en DVD-spelare till om TV:n i alla fall är så kass? Och om du är tveksam över ingångarna på den, är det väl tveksamt om du kan koppla en DVD till den? :P

(öööäää <- här får du att använda)

liffer sa...

Men suck!
Vad är det för fel på att köpa DVDspelare innan man byter TV liksom?
Tänk om ingen bytte ut gamla grejer innan de går sönder - då skulle jorden må bättre tack vare minskad konsumtion!
Så det så :)

Och åäö har jag, bara jag orkar ändra språk på tangentbordet :P

Varför svarar du inte på mail förresten? Vi kanske bara ska konversera via bloggkommentarer? ;)