tisdag 19 januari 2010

Posten

Den dumma dumma norska posten verkar ha rotat till det med min eftersändning. Så irriterande!
Jag ska ringa och gnälla men tycker att det är lite jobbigt att gnälla på norska instanser för jag vet aldrig om jag kommer bli helt förstådd. Det är i vilket fall svårt med gnällnyanserna...

I alla fall så flyttade vi ju i september och i Norge får man en månads eftersändning gratis. Sen valde jag att betala för sex månader till vilket alltså ska bli februari men igår fick jag veta att Sofi skickat julkort hit som hon fått tillbaka igår pga att mottagaren flyttat och eftersändningen upphört?!

Jag som valde att betala för ett halvår till stor del för att jag ville se vilka som skickade just julkort till fel adress (vissa personer har man ju enbart kontakt med via julkort menar jag och att då få en indikator på att de kanske inte har rätt adress vore super!) men FRAMFÖR ALLT för att få svenska årsbesked till deklarationen vidaresändna till rätt adress.

Dumma dumma norska posten!

Inga kommentarer: