tisdag 23 februari 2010

Fakturaproblem

Stackars Canal Digital - de har minsann lite problem med sina fakturor nu!
Vi har internet och IPtelefoni via Canal Digital och på senaste telefonifakturan upptäckte jag att de tagit betalt för samtal till svenska fasta telefoner, vilket är fel. De samtalen ska vara gratis/ingår i månadsavgiften.
Jag chattade med dem på hemsidan, ringde och mailade för att förklara för dem att de gjort fel. Det tog en stund för dem att få insikt men när de väl hade nått den så var det en rätt så stressad kundtjänstperson som ringde upp mig och sa att det blivit fel och att "det är fel för många tusen abonnenter". Som om jag skulle tycka synd om dem då?
Nåväl, jag skulle invänta ny faktura och beloppet på den skulle vara 238,50 kr istället för 291,44 kr.
Idag kom en ny faktura med totalbeloppet 254,04 kr. Så de har lyckats göra fel igen :)

Stackarna.

2 kommentarer:

Kim sa...

det är väl bra att du har något att göra om dagarna så du inte blir uttråkad :o)

liffer sa...

Haha, ja, det är sant! :D