fredag 9 juli 2010

Önskelista



Silje skickade en award (ovan) tillsammans med en uppgift för läääänge sen. Men på grund av semester har jag inte haft tid att anta utmaningen. (Hmm, vänta nu, vad är fel här? Brukar man inte ha mer tid när man har semester? Nä, inte i detta fall eftersom semester innebär resa iväg medan vardagen innebär att vara hemma med Gunhild.)

Uppgiften som följde med var i alla fall att skriva ner sju önskningar. Här är min lista (Inte speciellt genomtänkt, bara det som råkade dyka upp i skallen. Finns säkert helt andra önskningar om jag skulle tänka efter lite längre. De är inte heller i någon speciell ordning. Förutom slumpmässig sådan.):

1. Att Gunhild ska somna för natten ungefär NU! (Vi är ensamma hemma eftersom pappa Erik har åkt iväg på hangglider-NM och det vore fint att få lite tid till eget pyssel ikväll.)

2. Tid att åka till Plantasjen, köpa blommor + en kruka modell något större samt också tid för att plantera och fixa på balkongen.

3. Dörr till Gunhilds rum. (Är på gång! Vi har bara inte fått någon exakt tid bokad med han som ska göra't. Men det är på gång! Jag lovar.)

4. Parasoll till balkongen som fungerar fint att fästa på balkongräcket. (Ska eventuellt inhandlas imorgon.)

5. Att Nestlé ska sluta med dumheterna att tillsätta vaniljarom i risgröten för fyramånaders bebisar... (Kort sagt: idioti! Varför vänja bebisar vid en smak som mest förknippas med sötsaker?)

6. Att något mejeri i Norge börjar producera vanlig, naturell yoghurt (gärna ekologisk) i 1 litersförpackningar. (I detta land finns yoghurt bara i 0,5liters förpackningar, fast å andra sidan kostar de mer än vad 1literspaketen gör i Sverige...)

7. Tvättade fönster. (Vi ser inte ut snart...)

I utmaningen ingår att skicka award + utmaning vidare till sju bloggare. Jag hittar bara fem att skicka till jag, nämligen: Maria, Mattias, Anna, Åke, Annika,

3 kommentarer:

liffer sa...

Jag önskar mig förresten också en ny müsliburk! Den nuvarande rymmer precis en sats hemgjord müsli och det är inte så bra för då måste jag ju vänta till det är helt slut innan jag gör nytt. Och då blir det lätt många dagar som vi är helt utan müsli (eller måste köpa)...

keah sa...

Om jag hade varit mer aktiv på min blogg hade jag varit frivillig till en utmaning, men jag har inte riktigt fått upp ångan. :-)
/Anette Hennerström

liffer sa...

keah: hej! Jag visste inte att du hade en blogg. Den ska jag absolut följa! :)