tisdag 7 december 2010

Oslo igen

Sådär. En vecka i solen och värmen är till ända. Tillbaka i kalla Norden nu.
Idag är det strålande sol och gnistrande snö på mark och träd här utanför fönstret.
Utanför.
Ut har vi inte varit än, jag och dottern. Vi håller oss inne och tvättar kläder och packar ur. Det tar tid att packa ur när man har en tiomånaders nyfiken tjej i samma rum.
Jag antar att vi måste ta oss ut senare och handla så att den hårt arbetande mannen kan få mat när han kommer hem.

Det är visst juletid nu! Och till julen hör en eller ett par julkalendrar. Varför inte klura på denna: http://www.fof.se/julkalender?
Svår som alltid.
Och trots att jag fått ledtrådarna på sms från mina föräldrar så känner jag att jag ligger efter för jag har inte haft någon chans att google nåt. Än.

Inga kommentarer: