lördag 15 januari 2011

Logicomix

Jag har sagt det förut men jag måste säga det igen; jag älskar bibliotek!



Den här boken stod det så mycket om i senaste Bokmagasinet (bilaga till Klassekampen på lördagar) vilket gjorde mig väldig sugen på att läsa den. Går direkt till datorn för att beställa den från biblioteket. Men där fanns den inte! Varken på filialen här i närheten eller på huvudbiblioteket inne i stan.
Den finns inte på något av Oslos bibliotek. Inte heller i Asker. Inte Östfold. Och så vidare...
Till slut hittade jag den på ett bibliotek ganska nära Haugesund (har glömt namnet på platsen). Och det är liksom bara att beställa! Gratis och smidigt.
Kan till och med hämta den på filialen här sen. Hurra! Jag älskar bibliotek!!
Boken heter Logicomix och är egentligen en tecknad serie som handlar om Bertrand Russells arbete inom analytisk filosofi.

Inga kommentarer: