tisdag 5 maj 2009

Fika eller dugnad?

Det finns en del att göra när man är nyflyttad. Bara sånt som att lyckas skaffa någon bra bank så jag slipper få ut min lön i kontanter...
Nåväl, tänkte skylla bloggstillheten på "har annat att göra" men det är kanske en dålig undanflykt. Allt handlar ju om prioritering.

Imorgon ska jag till exempel prioritera fika framför dugnad. Kul när en så typisk svensk "social event" ställs mot en typisk norsk :)
Nog för att dugnad finns även i Sverige i form av vårstädning i bostadsrättsföreningar bland annat, men vi har ju inte ett speciellt ord för det.

Kan förresten poängtera att jag egentligen tycker om sådana aktiviteter som samlar grannarna i ett område men just här känns det inte som jag orkar engagera mig eftersom vi inte tänkt bo så kvar så länge.

2 kommentarer:

M sa...

Oj då, du är modig. Dugnad är det egentligen ganska så stor närvaroplikt på. Fast samtidigt, fika är ju godare. :)

liffer sa...

Jag hann både och! :)
Dugnad var det æven dagen efter næmligen. Herregud, så många løv jag krattade upp!