onsdag 25 november 2009

Ängel

Jag hittade en ängel på Telias kundtjänst ikväll.

Saken är att jag har haft mobilabonnemang hos Telia sen jag skaffade mobil år 2000. Nu när jag flyttat till Norge vill jag gärna ha kvar mitt svenska nummer men inte i abonnemangsform utan som kontantkort. Förstås.
Mitt nuvarande abonnemang var bundet till 22 november och i augusti ringde jag för att kolla hur jag skulle göra om jag ville att det skulle bli kontantkort direkt som bindningstiden gick ut. Att jag ringde såpass tidigt var för att jag var rädd för en tremånaders uppsägningstid eller dylikt.
Jag fick då veta att det jag skulle göra var att ringa in 22 november och be att få numret omgjort till kontantkort. Det gick INTE att lägga in en väntande sådan omgörning i systemet.

Den 23 november ringde jag för att utföra detta och kom till en rätt dryg kille på kundtjänst som meddelade att de nu ändrat reglerna. Numera är det tre månaders uppsägningstid (!!!) och dessutom kunde de minsann nu lägga in redan nu att 23 februari skulle mitt nummer bli kontantkort.
Jag blev lite ställd. Det stämde inte alls med det jag fått höra tidigare!
Men ibland finner man bara inte orden så jag accepterade tre månaders uppsägningstid (det rör sig ändå bara om 49 kr/månad) och la på.

Sedan kände jag mig lurad så idag ringde jag igen till kundtjänsten. Jag hamnade hos en väldigt trevlig tjej som bekräftade det jag hade fått höra MEN hon var 100% beredd att lita på mig och det jag hade fått höra i augusti. Så hon tog bort kontantkortsomgörningen som skulle ske 23 februari och gjorde den nu, idag, istället! Super!!

Ibland lönar det sig att ringa två gånger...

Inga kommentarer: